dijous, 28 de febrer del 2013

Una setmana nadalenca a la Clínica


Degut a la meva caiguda a l’infern dels Pastorets del teatre Munucipal, em van ingressar immediatament a la Clínica Salus Infirmorum. Vuit o deu dies estirat al llit amb una cara com un tres peus i un ull de vellut que feia llàstima de veure. Encara sembla que veig en Jaume Farriol que no es podia aguantar el riure. Les Germanes de la Clínica van dir que mai havia passat tanta gent a visitar un accidentat. Bé, el cas és que quan vaig trobar-me més bé i el costellam no em feia mal –tenia tres o quatre costelles esquerdades- em vaig posar a escriure uns versos – jo en dic rodolins- nadalencs. Encara els conservo:

Nadal blanc. / Mai havia estat tan blanc. / Blanc de bates de metges, / d’infermeres i de llençols; amb les monges, tots dos sols.

Nadal d’un vell pastor / que en anar a adorar a Betlem / es va trobar en un racó / ficat al Clot de l’Infern.

I d’allí el van treure en cadira / àngels, dimonis i pastors, / metgeses, tramoistes, auxiliadors../ I també els apuntadors. / Nafrat i embolicat / i amb un gros ull de vellut, /estomacat i enguixat, / per poc més dic tururut!.

Aquí sóc molt ben cuidat, /ben menjat i ben punxat / per les dolces manetes / d’infermeres i germanetes..

A tot el personal / d’aquest bon hospital / us desitja un bon any nou / el pastor refet de nou.

El dia cinc de gener vaig rebre la visita dels Reis Mags de l’Orient.  I el meu agraïment també fou en forma de vers:

Gràcies per haver vingut / apreciades Majestats, / veig que no heu pas tingut / cap por de quedar glaçats. / Us parla Soff, aquell pastor / que per Nadal va ser a Betlem / i us vol fer una recomanació: / que tingueu sempre el pas ferm / i no feu com aquest vell pastor / que a punt d’arribar a Betlem / es va trobar en un racó / ficat en el clot de l’Infern. / I allí el van treure en cadira.....  (Repetició del vers nadalenc)  Sort que aquí sóc ben cuidat....... I per aquests altres Tres Reis / que mai m’han abandonat / perqué han tingut remeis / per deixar-me ben curat.  Sou, i us ho dic amb sinceritat! els Reis Sants i el doctor Carles Amagat. / A cap d’ells podré oblidar mai / com els reis sants Anna, i Bonai / i el que em va reparar / del davant i dels darreres:  el bon Rei, Sant Josep Lloveras. / I no em voldria deixar / el dels auxilis primers / que em van cosir i retratar / del dret i del revés! / a dintre d’aquella caserna / que en Soff la barba es tragué / i el màgic Doctor Serra / que al vell pastor va refer./  A aquests Reis Màgics de debó / els desitjo un bon any nou / i una  bona temporada!/  I que ens podem veure l’any que vé amb il-lusió / sense fer cap “costellada”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada