dissabte, 12 d’abril del 2014

Dècada anys 70 - Any 1973


Els Pastorets

 

  Com diu molt bé el nostre poeta Frederic Corominas en el pròleg d’Els Pastorets de Banyoles....”avui tornem, com sempre, a fer més gran, més viva encara, l’alegria de les festes de Nadal”. I es que veritablement, un Nadal sense Pastorets a la nostra ciutat, seria un Nadal trist. Per això n’hem de tenir un gran goig quan els veiem anunciats. Sabem el que costen i sabem també que no es representen amb la perfecció que hom voldria. També ho saben els organitzadors de l’Agrupació Amics del Teatre del Círcol de Catòlics. Però el que interessa és que Els Pastorets es facin, i aquest any s’han representat tres vegades. El públic hi ha assistit i potser ha estat més nombrós que en els últims anys; i tots, grans i petits, hem seguit a la colla de pastors camí de Betlem, i hem taral.lejat les cançons que ens han transmés l’alegria de les festes de Nadal perqué... “El Cristo ha nacido – en Belén dichoso, - con amor rendido, - le vamos a ver, a ver, a ver”.

  En la diada dels Reis, els Mags assistiren a la representació. Abans, asseguts en un tron especial repartiren bosses amb caramels a tots els que entraven al teatre. I al final de l’espectacle, travessant el pati de butaques, repartiren caramels, pujaren a l’escenari a fer l’Adoració al Nen Jesús, mentre el cant del “Gloria” s’expandia amb aires de música triomfal.

 

Massa temps sense piano

 

Febrer Jove 73. - Representació al teatre del Cercle de Catòlics, per el grup del teatre del Casal de Mataró, amb muntatge i direcció de J. Rodri. L’autor de l’obra és Alexandre Ballester, un dels autors més interessants del teatre català contemporani, força desconegut per el públic en general, però que ha obtingut quatre premis de teatre en els anys 1966, 67, 68 i 69. “Massa temps sense piano” està plena de suggerències escèniques, té una estructura plenament aconseguida i l’humor satíric domina en tota la representació. Els de Mataró l’han representada molt bé, en una adaptació que s’endevina ha estat feta amb força llibertat, bé que l’autor ho autoritzi als grups de teatre, com aquest del “Casal”. Ells han sapigut aprofitar aquesta llibertat de forma positiva, aconseguint una representació àgil i fresca. Han afegit algunes escenes i n’han tret d’altres, però tot això sense desfigurar per res la intenció inicial de l’obra. Em sembla que ha quedat ben clara tota la profunditat del tema, o sigui, la progressiva influència de l’imperialisme sobre la societat d’un país imaginari.

  Poca gent al local, però tots aplaudint de debó als components del Grup de Mataró per la excel.lent representació que ens donaren de la faula cronicada d’Alexandre Ballester.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada