divendres, 8 de novembre del 2013

La dècada dels anys cinquanta (XIX)

Aficionats forans i “Filles de Maria” locals

Dins les programacions teatrals diumengeres del Cercle de Catòlics es van presentar en aquella dècada dels anys cinquanta alguns grups teatrals d’aficionats de les comarques gironines. Esmentem-ne alguns: la Companyia de Sarsueles Teixidor-Elíes, de Figueres, amb Los claveles i La contrata, amb la primera tiple Carme Jordi, el tenor Carles Mallol i com a actor còmic en Jaume Reixach; l’Agrupació del GEiEG de Girona, amb El port de les boires, de Tapias i Vendrell; Aficionados de Palafrugell, amb Nosotros, ellas y el duende, de Carlos Llopis; Patronat Artístic- Recreatiu de Salt, amb Clara, però no gaire, de Ramon Folch i Camarasa; Casal Popular de Palafrugell, amb La cena de los Tres Reyes, de Victor Ruiz Iriarte; Casal Marià d’Olot, amb El preu de la glòria, de Lluis Rossich; el Centre Catòlic d’Olot, amb La herencia, de Joaquín Calvo Sotelo.

I només ens resta a dir que gairebé cada any, per la festa de la Puríssima, les Filles de Maria de Banyoles oferien Selectas Veladas Teatrales que començaven amb el cant de l’Himno a la Inmaculada seguint amb cants rítmics i fragments de sarsueles (el cant i ball de Las lagarteranas no hi faltava mai), i a la segona part una representació teatral - amb obres com Maria Cris, Nido de golondrinas, etc, dirigides per Doña Carmen de Palau y de Romà i Miquel Vilanova, amb direcció musical de la senyoreta Lluisa Genover o Doña Maria Figueras de Masgrau. A finals de la dècada les puríssimes vetllades s’anaren extingint. Una de les últimes que tenim registrades és la de l’any 1957 en què després dels cants rítmics de consuetud es va representar la comèdia Solo un maniquí, d’Angelina Montells. La revista Horizontes diu que “las señoritas que la interpretaron fueron premiadas con nutridos y prolongados aplausos. Un ruidoso éxito”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada