Dins les programacions teatrals diumengeres
del Cercle de Catòlics es van presentar en aquella dècada dels anys cinquanta
alguns grups teatrals d’aficionats de les comarques gironines. Esmentem-ne
alguns: la Companyia de Sarsueles
Teixidor-Elíes, de Figueres, amb Los
claveles i La contrata, amb la
primera tiple Carme Jordi, el tenor Carles Mallol i com a actor còmic en Jaume Reixach; l’Agrupació del GEiEG de
Girona, amb El port de les boires,
de Tapias i Vendrell; Aficionados de
Palafrugell, amb Nosotros, ellas y el
duende, de Carlos Llopis; Patronat
Artístic- Recreatiu de Salt, amb Clara,
però no gaire, de Ramon Folch i
Camarasa; Casal Popular de
Palafrugell, amb La cena de los Tres
Reyes, de Victor Ruiz Iriarte; Casal
Marià d’Olot, amb El preu de la
glòria, de Lluis Rossich; el Centre Catòlic d’Olot, amb La herencia, de Joaquín Calvo Sotelo.
I només ens resta a dir que gairebé cada
any, per la festa de la Puríssima, les Filles de Maria de Banyoles oferien Selectas Veladas Teatrales que
començaven amb el cant de l’Himno a la
Inmaculada seguint amb cants rítmics i fragments de sarsueles (el cant i
ball de Las lagarteranas no hi
faltava mai), i a la segona part una representació teatral - amb obres com Maria Cris, Nido de golondrinas, etc,
dirigides per Doña Carmen de Palau y de
Romà i Miquel Vilanova, amb direcció musical de la senyoreta Lluisa Genover o Doña Maria Figueras de Masgrau. A finals de la dècada les
puríssimes vetllades s’anaren extingint. Una de les últimes que tenim
registrades és la de l’any 1957 en què després dels cants rítmics de consuetud
es va representar la comèdia Solo un
maniquí, d’Angelina Montells. La revista Horizontes diu que “las
señoritas que la interpretaron fueron premiadas con nutridos y prolongados
aplausos. Un ruidoso éxito”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada