dijous, 31 de juliol del 2014

Any 1980


CANIGÓ

 

El més destacable de tots els espectacles  presentats per les festes de la Mare de Déu d’Agost ha estat sens dubte el que anà a càrrec del Teatre Popular de Barcelona amb la dramatització i adaptació del poema de mossèn Jacint Verdaguer, CANIGÓ, amb la inclusió d’alguns fragments de l’obra del mateix títol de Josep Carner realitzada per Esteve Polls, amb música del Mestre Fèlix Martínez i Comín.

El muntatge que oferi el grup de Teatre Popular de Barcelona fou encertadíssim amb el seu intent d’apropar uns textos al públic de manera més entenedora possible. En aquest sentit la labor d’Esteve Polls ha estat magnífica i s’ha vist ben secundada per un equip de tècnics que han fet un treball prodigiós en quan a la luminotècnia, enregistraments i utilització de l’espai escènic, així com en el disseny, vestuari i el bon utillatge de màscares, tot molt ben coordinat amb les veus excel.lents de Joan Borràs i Vicenç M. Domenech.

  La interpretació meritòria de tots els elogis per totes les parts en llurs respectives intervencions, si bé cal destacar els quatre artistes que porten el pes de l’obra. En primer lloc a Margarida Minguillon en el doble paper de Griselda i Flordeneu; Albert Dueso donà vida

 a un Comte Bernat de Tallaferro, expressant majestuosament els seus sentiments nobles i coratjosos. Gay Soler encarnà un Gentil pletòric de valentía i d’il.lusions jovenils, que la seva inexperiència el fa fàcil presa de la reina de les fades. I Miquel Cors creà un Guifré, compte de Cerdanya, posant de relleu tot el patetisme del seu trist destí.

  Digne de destacar és també el Grup de Dansa Contemporània que sota la direcció de Roser Contreras són integrats a la representació, assolint bells moments escenogràfics com en l’escena del trasllat de les despulles de Gentil en la barca de les fades, reixida excel.lentment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada