dilluns, 21 de gener del 2013

De Verdaguer a Sagarra


En quant a recitals poètics vaig organitzar-ne alguns en els anys en que es celebraren homenatges a mn. Jacint Verdaguer. Vaig poder reunir un grup per a recitar unes poesies escollides a la Llotja del Tint. Gràcies a

mn. Joan Carreres i Pèra, seguint una ruta de mn. Cinto en el seu poble natal de Folgueroles i també a Barcelona on visitàrem el palau dels marquesos de Comillas on mn. Cinto visqué durant alguns anys. En la inauguració de l’exposició que es fèu a Banyoles a la Pia Almoina, tinguérem un moment per sortir a la placeta de la Font on davant de la casa on mon. Cinto residí uns dies després de la seva estada al santuari de la Mare de Déu del Mont on escriví algunes pàgines del poema Canigó, vaig poder recitar amb un grup d’historiadors encapçalats per l’alcalde Pere Bosch, la poesia A mos amics de Banyoles. Aquesta poesia també la vaig recitar el dia que s’inaugurà el monòlit dedicat al poeta en el lloc on mn. Cinto amb els seus amics de Banyoles havien tingut una trobada i els havia dedicat una poesia, de la que es guarda l’original en el Centre d’Estudis

Comarcals. També vaig tenir un goig immens, emocionant als assistents al santuari de la Mare de Déu del Mont on vaig recitar La barretina a la cambra de mn. Cinto. A l’església del santuari també vaig col.laborar en un recital amb una selecció de poemes juntament amb la poetesa figuerenca Maria Àngels Anglada.  De recitals poètics n’he seguit organitzant en diverses etapes de la meva vida. Un d’aquests  vaig  treballar-lo amb cura en un guió que s’havia de representar a la Llotja del Tint, sobre l’obra poètica de Josep Maria de Sagarra, però per causes de manca de personal no es pogué portar a terme. El recital me’l vaig fer a casa jo tot sol. No em vingué de nou. Me n’he fet molts de recitals en la meva soletat. Els festivals interiors entren molt endins. Ja ho digué Lope de Vega: A mis soledades voy, de mis soledades vengo. Sagarra sempre ha estat el meu poeta preferit. Alguns dels Cants del seu Poema de Nadal no deixo de recitar-los mai per aquelles festes. Des que sóc jubilat, com a voluntari d’animació a  l’Hospital de Dia de la Clínica Salus Infirmorum procuro portar a terme un festivalet de poesies nadalenques.

-------------------------------------------------------------------------------------------

La poesia  ha d’estar recitada en llocs on hi hagi ambient i disposició per escoltar-la. Si el moment no és apropiat és millor deixar-ho. En la intimitat hom pot gaudir llegint en veu alta els poemes que més ens complauen.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada