divendres, 25 de gener del 2013

L'espectacle de La Passió va durar sis anys


Durant els dies festius de la Quaresma es representava La Passió amb un èxit creixent de públic. Se’n feien una dotzena de representacions anuals. Les crítiques en els diaris foren excel.lents i s’organitzaren autocars cap a Banyoles. Va durar del 1961 al 1967. Un nou director, Josep Maria Capella donà embranzida als nous quadres que l’artista Joan de Palau preparava amb molta cura. La meva feina consistia en tenir a punt el personal per a dia de les representacions. Cada any ho tenia més difícil. A les darreries hi havia figurants que em deien que “tal dia no puc venir”. I és que era molt difícil aguantar tanta gent dintre el soterrani d’aquell teatre en què gairebé no hi cabíem. Per entretenir-los vam comprar un televisor, però quan començà la febre dels cotxes 600 el personal ja deixà de venir. Així s’acabà La Passió.

Vaig intervenir-hi com actor en un paper que l’autor em va escriure expressament per a mi: era l’únic personatge còmic de l’obra; un pescador enamorat de la Magdalena. El dia de Divendres Sant, des del clericat parroquial se’m va dir que en aquell dia hauria de procurar no fer riure, cosa que era impossible ja que el personatge era un pescador taral.lirot del poble que feia riure a les dones que treballaven les xarxes a la platja. En el quadre del Diumenge de Rams jo tenia al meu càrrec un venedor de fruita que discutia amb un venedor de catifes –inoblidable personatge que interpretava Francesc Figueras- i durant alguns dies vaig tenir el meu fill assegut damunt la parada menjant una taronja.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada