divendres, 25 de gener del 2013

El teatre en els temps de La Passió



Quan a l’any 1961 van iniciar-se les representacions de La Passió, el teatre seguia essent viu. Amb Teatre i Art vaig actuar en obres com Melocotón en almíbar, Magnèsia, L’amor truca a la porta, El pintor de Miracles, Els savis de Vilatrista i Com s’enreda la troca. Gairebé tots els seus components col.laboràvem en les Fiestas en el aire en sketchs ben divertits que representàvem les tardes dels diumenges. Per la festa major el teatre s’omplia de rialles en les representacions de L’amor venia en taxi i La núvia portava cua. Seguíem encarrilant jovent en el teatre, i en la resta dels dies de l’any no es feia gran cosa, fins que amb una nova promoció de jovent vaig agafar el timó teatral per dirigir obres infantils. I així, sota la meva direcció es van fer obres com El petit dels tres tambors, La princesa Pell d’Ase i La Ventafocs. Alguns dels actors més fixes s’absentaren del teatre i en la temporada 1963-1964, des de la revista Horizontes es fèu una crida per aconseguir personal amb afició .

Per la festa major de 1964 semblava que no hi hauria teatre, però amb penes i treballs vaig aconseguir que es representés l’obra Las tres BBB. L’agrupació Teatre i Art s’anà esvaïnt ja que bona part dels seus elements estaven lliurats a La Passió i als festivals Nits d’Art. Amb alguns aficionats que intervenien a La Passió i en les Fiestas en el aire dels diumenges vam poder aconseguir que el teatre seguis flotant de tant en tant. Una de les obres més originals d’aquells temps fou Assaig general. Abans, però, encara havíem aconseguit fer comèdies com Dos tipus de pronòstic i El carro del vi. Aquesta darrera la vaig treure del meu bagul dels records, ja que l’havíem representat algunes vegades amb les antigues agrupacions ja desparescudes. En el temps de La Passió, el Patronat va portar a terme les Nits d’Art per les festes de la Mare de Déu d’Agost.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada