divendres, 25 de gener del 2013

I seguiren les Nits d'Art


 

Cada any en el mes d’agost muntàvem els festivals de les Nits d’Art a l’aire lliure. En 1966, en un solar de l’antic camp de futbol (on posteriorment s’hi aixecà l’edifici de Correus i la Llar dels jubilats) es representà la sarsuela catalana Cançó d’amor i de guerra que s’hagué d’interrompre a causa d’un gran ruixat que féu córrer els espectadors, els artistes cantaires i els músics de l’orquestra Simfònica de Barcelona que s’arreplegaren allà on pogueren. Tots vam quedar ben xops i la gent anà a corre-cuita a aixoplugar-se sota les voltes de la plaça.  A partir de llavors ja no ens quedaren ganes de tornar a organitzar festivals a l’aire lliure. Hi van tornar al cap de dos anys un grup de jovent amb noves idees. I així, amb força arrancada, davant de l’església del Monestir van actuar Els Joglars, el cantant Paco Ibáñez (nova ploguda abans de començar, i tot el públic cap al Mercantil!). També s’estrenaren obres com Els mites de Bagot i Dones, flors i pitança, d’Aurèlia Capmany. En una sessió de l’Ajuntament un concejal que venia

de l’hort digué que s’havia de prohibir l’obra Dones, flors i “pitreres”. Totes les Nits d’Art foren exitoses, però... amb impediments i amb la censura estatal. Des del Gobierno Civil de Girona apretaven fort a l’Ajuntament de l’alcalde Guillem Turró perquè no hi haguéssin enrenous contra el règim imperant. Les cançons de protesta ja es començaven a sentir.

Al final de la dècada –1969- les Nits d’Art anaren a càrrec del TEI (Teatre Experimental Independent).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada