dimecres, 23 de gener del 2013

Teatre banyolí


Sempre m’he sentit molt banyolí. És la meva ciutat i la conec molt bé. Tinc per Banyoles aquesta mena d’amor que tens per les grans passions. Me l’estimo molt i m’agrada viure-hi. Algunes vegades he portat Banyoles a l’escenari. Sigui en una obra escrita a la meva joventut: L’esbandida, ambientada en una masia de l’altre costat de l’estany, o en shows humorístics com El gran mamut o en arranjaments ambientals al balneari de la Fontpudosa en la comèdia Com s’enreda la troca o en monòlegs com El desmemoriat on un tipus despistat contava els seus amors perseguint una noia pels carrers de la ciutat. En altres aspectes, com el periodisme, per exemple, -que encara no sé com m’hi vaig veure embolicat- ha estat com una espina clavada que m’ha turmentat durant molts anys, però que també m’ha proporcionat bells moments de pausa, d’estudi, de tranquil.litat.  Banyoles es la ciutat dels meus amors. Una ciutat i uns escenaris que he estimat tant que fins i tot li perdono que m’hagi encomanat la malaltia al.lèrgica amb el pol.len dels arbres plàtans de vora l’estany i amb les humitats del rec Major en el seu pas pels vestuaris de sota l’escenari del teatre del Catòlics amb la pols dels vells decorats que m’han fet estornudar i llagrimejar impedint-me fins i tot de sortir a escena amb bones condicions saludables.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada