dimecres, 23 de gener del 2013

L'aprenentatge


En aquells anys quaranta si volies fer teatre t’havies d’espavilar. Se n’anava aprenent a mesura que veies representacions dels professionals. No era com ara que els joves poden assistir a cursets en aules de teatre o anant a estudiar a l’Institut del Teatre. En aquells temps podies dedicar-te a la teva afició en les estones lliures. I ho vaig fer aprenent-ho d’una manera ben senzilla: llegint obres, veient actuar als aficionats del Círcol de Catòlics i empassant-me totes les obres de la biblioteca dels meus oncles que eren aficionats al teatre i havien actuat a l’Ateneu Republicà abans de la guerra. Ja he escrit que vaig fer-me un tip de llegir obres de teatre. I en  anys successius feia algunes sortides cap a Barcelona, i les cames em portaven cap a la Llibreria Millà del carrer de l’Hospital i a l’Arxiu Teatral Modern de l’autor Santos Antolí al carrer de Balmes. Allí ens hi trobàvem tots els aficionats de Catalunya, i allí vaig triar obres al costat d’un jove que es deia Joan Pera. I mireu com son les coses: cap allà als noranta vaig tenir ocasió d’estrenar l’estudi de doblatge d’aquest Joan Pera (convertit ja en famós actor).  Fou una experiència de doblatge que vaig compartir amb Pep Cruz en un programa pilot d’una sèrie escrita per Joaquim Muntañola que vam filmar en un pis de l’autor a Barcelona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada