divendres, 25 de gener del 2013

L'aventura de La Passió


Tot Banyoles parlava de la futura Passió i van ser molts els que s’apuntaren a la crida del Patronat. Cap a cent cinc persones vam reunir en el teatre per assajar La Passió de Banyoles, en text escrit per Frederic Corominas. Vaig ser el responsable del personal. Mai havia suat tant!

-------------------------------------------------------------------------------------------

En el 1961 es va formar un Patronat Artístic en el teatre del Círcol de Catòlics amb l’embranzida d’un muntatge i escenificació d’una Passió. Primer va ser El diví mestre, una obra de J. M. Carbonell en la que vam posar-hi unes estampes passionals en quadres plàstics que van ser el millor de l’obra. A partir d’aquí ja podíem anar per una Passió banyolina. Es va encomanar el text de l’obra al poeta local Frederic Corominas. Quan va llegir-nos el primer quadre escrit en vers vam adonar-nos que no ens en sortiríem ja que molts actors novells tindrien dificultats per expressar-se en vers i aleshores vam dir a l’autor que escrivís els següents quadres en prosa. I així ho féu, si bé deixà la seva bona versificació en alguns quadres excel.lents. Tot Banyoles parlava de la futura Passió i van ésser molts els que s’apuntaren a la crida del Patronat. Cap a cent cinc persones vam reunir en el teatre per assajar La Passió de Banyoles. Jo era el responsable del personal; Joaquim Colomer es féu càrrec de la direcció a l’escenari i vam repartir quatre grups de sots-direcció en altres espais de la sala: Enric Tubert, Pere Pagès, Jaume Oller i jo mateix. Al primer pis –damunt de la sala-cafè-, Jesús Barba. Llorenç Oliva i Josep Maria Mateu encolaven i preparaven els decorats i ajudaven a l’artista pintor Joan de Palau. Es van confeccionar una vintena de decorats. Es va construir un ciclorama pels efectes de llum i Albert Tubert tenia cura de la tècnica. S’assajava durant quatre hores diàries. En els bastidors treballaven una trentena de persones entre personal d’atrezzo, maquillatge, equips de sonorització, etc. En cases particulars es confeccionava el vestuari. En Mateu, encarregat del so s’esforçava en gravar en directe els sons més apropiats. La propaganda anunciava l’estrena pel mes de març de 1962 amb vuit representacions en els dies festius de la Quaresma. S’edità un tríptic. I per fi s’estrenà l’obra amb el títol d’Ecce Homo. L’hora de Crist.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

La meva feina consistia en tenir a punt el personal per al dia de les representacions. Cada any ho tenia més difícil. A les darreries hi havia figurants que em deien que tal dia no podien venir. I és que era molt difícil aguantar tanta gent dintre el soterrani d’aquell teatre en que gairebé no hi cabíem. Per entretenir-los vam comprar un televisor, però quan començà la febre dels cotxes 600 el personal ja deixà de venir. Havia començat la frenètica passió dels cotxes.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada